KembaLi MenjeLma

Saturday, July 25, 2009
Abang Ihsan, call ar abang Fendi (technician ISTECH)
srh dia dtg btolkan internet ni.
Boring ar. dh 2 mggu x ley guna. "ujar adik2nya"


namun, aku tetap berdegil.
wat x taw jer. haha


tp tba2 smlm (hari jumaat) internet kmbli ok!!!
yahooo!!! dpt on9. haha

byk yg aku nk tulis msa 2 mggu intnt problm.
ikutkan keinginan aku, tiap2 hari da jer crta yg nk kongsi bersama.

so hari ni dan saat ini, aku sudah boley on9!!! yabeda bedu!!!


eh lupa lak nk bg salam.
assalamualikom suma.
suma sehat? harap sihat walafiyat.



1st story today,

aku kadang2 x puas hati dgn streamyx.
dri tahun 2006 emak aku mggunakan perkhidmatn streamyx,
bermacam2 masalah yg timbul.
lambu DSL blinking ar, unable to connect, have limited connection n much more.
bygkan, tiap2 bulan bayar rm88 tp slow gak.
aduh.

now, bulan 6 ari tu akk aku suruh pasang wireless modem sbb nnt sng sdra-mara n akk aku nk on9 dkt mna2 kwsan rumah.
so, now umah aku dah ada Wi-Fi!!!
just perlukan laptop saja untuk surf website or others!!!
kpd org di sekeliling rumah aaku perlu meminta key utk connect yup.
mana bley curi2 guna. bayar ar. ngahaha

mula2 mlas nk tukar. tp msa tu tiba2 pc aku disambar petir.
habis 1 pc aku terbakar. antra komponen2nya :

- motherboard
- RAM
- Processor
- power supply
- MODEM!!!

pergh. lama gak ar masa pembaikian.
kos dia hmpir mncecah ribuan ringgit.
tp hasil kerja ISTECH mmg mmuaskan.
lg pon, aku dpt special price sbb aku rapat dgn akk Zana (tauke) n abg Fendy.
malah dsbbkan aku ni student ag, dia bg diskaun. untung beb!!! =P


2nd event

korang prnh dgr homestay?
rumah aku trlbat dlm program homestay.
dh mcm2 bgsa n jnis org pnh dduk dkt umah aku.
x kra org malaysia or luar negara.
jepun, china, US n much more.
2 mggu lpas org mlayu dri kedah.
mggu lpas lak pon org melayu. tp dri selangor

mggu ni, 4 orang cina dari penang
srmai 80 orang (2 bas) dtg kg aku.

stiap rumah akan dpt 4 orang kluarga angkat.
aku dpt 2 lelaki 2 gurl.
brmcm2 aktiviti diadakan. pasti terhibur!!

bowling padang menggunakan kelapa
sukaneka
lawatan ke Sg Melaka
bljr mmbuat kuih trdisional
mmbuat bakul rotan
n mcm2 ag ar

sesapa yg nk tahu lebih lanjut pasal Homestay, tanya jer aku.
nk wat tempahan pon bley.

nmun aku x dpt nk join mcm dlu2.
maklumlah, kaki patah. =(


3rd story

smsa 2 mggu tu, rumah aku semak-samun!!
bkan sbb malas.
tp akibat renovation la....
dpan umah nenek nk buat pondok yg brhdpn dgn bengkelnya
dlm rumah lak, operasi mengecat dinding.
pastu, toilet pon diubahsuai sbb dpt insentif dri Homestay (free!!)

ni gmbar2nya



sebelum/semasa dlm pmbinaan











selepas/selesai










cntik x???

nnt aku upload gmbar blik2 lak.
pondok lak blom siap.
dh siap nnt aku upload k?


ok ar.
smpai sini saja.
nk g mkan ar.
dri ptg x mkn ni.
hehe

assalamualaikom.

doakan aku cepat semboh.

amin.

p/s = 12 ogos 2009 operate ke2 (buang wayar n buka simen)

0 kumat-kamit: