Melaka da world heritage city

Thursday, August 06, 2009
assalamualaikom.

apa khabar suma?
moga dlm keadaan yg baik.

Negeri Melaka Bandaraya Bersejarah terkenal di seantero dunia.
nak2 lepas di anugerahkan bandar warisan dunia kan?
peratus kdtgn plancong pon makin mngkt.
da mcm2 aktiviti yg telah dianjurkan dan terjadi.

antranya,

pc fair di MAHKOTA PARADE
7-9 Ogos 2009







tiap2 taon mesti da 2 kali pc fair.
sjak f1 aku wajib pg pc fair.
mcm2 dah aku bli.
brh mrah2 n byk promosi beb.
aku kecewa sbb x dpt pg.
can u imagine 3 months just staying in the house.
furthermore on the wheelchair!!!
terperap jer dkt umah.
dah mcm katak bwh tmprg jer.
x taw perkembgn dnia luar skrg.
ntah2 mp tu dah da LRT / aerorail ker??? =P

pastu x dpt hang out dgn kawan2.
tgok wayang.
men bowling.
shopping n meroyan????

nk2 dgn pusat bowling baru dkt MITC dah buka.
pusat bowling plg besar di malaysia n the latest.
wow. nk main gak beb. ARGH!!!!

ya allah tabahkanlah hambamu ini.
amin

2nd story



kblkgn ni, dh mcm2 berita tersebar kan?
h1n1 dah merata2 tmpt ada.
dh 13 orang maut sbb wabak ni.




6 org dri mereka adlh rakyat negeri melaka.
dh byk skola dtutup.

sbpi selandar
iLp selandar
sharodz
smka tun perak




tu jer yg aku taw.
rasa byk ag kowt.
lepas ni bdk2 skola aku dwjibkan pakai topeng (mask)
wah dah mcm da watak sorg ni dlm Crows Zero.
smart + cool beb. huhu


tapi kan, topeng tu perlu ditukar setiap 2 hari.
maksudnya, smggu kna pakai 4 topeng.
1 topeng = rm 1
so rm4 lah.
sebulan lak rm16.
nk2 lak yg da blgn fmli yg ramai mcm aku.
nk smpai 100 beb.


pa2 pon nyawa lg pntg dari duet/harta kan.

kerajaan patut edarkan topeng scra percuma.
pastu wat saringan atau ujian kshtan di stiap skolah.
kalo tiap2 taon ley wat check gigi, x kan pykt yg ley maut ni x ley check???
pastu wajar ker skola ditutop slama smggu (7 hari)???
pastu nnt kena ganti plak. adessss.


ntah mcm mna ea rupa aku pakai topeng.
mcm nk market lak pkai topeng kan.
bdk2 jdkan pkai topeng sbgi gurauan.

mgkin aku mcm ni???





tp aku nk pakai yg ni ar.
sbb this is the smartest. ahaks ;P






p/s = nenek aku ckp. dunia nk kiamat. ni bala allah bg. ni slh satu ptnda kcil.

0 kumat-kamit: